niedziela, 8 listopada 2015

Ulubione dodatki do kąpieli

Hej!
Dzisiaj niedziela, czyli idealny dzień na długą kąpiel w ciepłej wodzie. Jest to chyba najprostszy i najtańszy sposób na relaks w domowym zaciszu. Niewiele trzeba przy tym robić, jedynie odkręcić kurek i dolać, dosypać ulubionych dodatków.

olejki do kąpieli

ULUBIONE DODATKI DO KĄPIELI

1. Olejki kąpielowe z Green Pharmacy
Wypróbowałam już chyba wszystkie. Najbardziej lubię goździkowca z cytryną i mandarynkę z cynamonem. Najmniej do gusty przypadł mi za to cedr z cyprysem i algami.
Olejki są bardzo wydajne i tanie. Można je znaleźć już za 6 zł. Do tego mogą służyć nie tylko w kąpieli,świetnie sprawdzają się pod prysznicem.

2. Olejek z drzewa herbacianego
Działa bardzo dobrze na drogi oddechowe. Jego zapach jest specyficzny, ale można go polubić. Dla mnie jego główną zaletą jest działanie przeciwbakteryjne i przeciwwirusowe. Takie olejek świetnie działa na wszelkie skórne niedoskonałości np. wypryski na plecach. Dodaje od 5 do 10 kropli do kąpieli, co zależy od marki (olejki różnią się między sobą, tego ze zdjęcia raczej nie polecam). 

3. Olejki zapachowe: lawenda, grejpfrut lub czarna porzeczka
Nie wyobrażam sobie kąpieli bez odpowiedniego zapachu. Obecnie używam trzech olejków na zmianę w zależności od nastroju. Jeśli po kąpieli chcę od razu iść spać wybieram lawendę lub czarną porzeczkę, jeśli natomiast chcę jeszcze mieć energię to sięgam po grejpfrut. 


4. Siarczan magnezu, sól gorzka (Epsom)
Odkryta jakieś pół roku temu i aktualnie jest to mój 4 lub 5 kilogram. Dobrze sprawdza się jako peeling, ale najczęściej po prostu wrzucam ją do kąpieli. Epsom używam przede wszystkim ze względu na właściwości relaksacyjne i łagodzące stres. Niestety ma jeden minus - nie może stać w łazience, ponieważ dostaje się do niej wilgoć i sól zamienia się w jedną wielką bryłę. 

5. Olej migdałowy
Trochę brudzący wannę składnik kąpieli, ale bardzo skuteczny. Używam go, gdy wiem, że nie będzie mi się chciało wcierać balsamu. Zakupiłam dużą butelkę oleju i do wanny wlewam kilka łyżek. 

I oto mój stały zestaw kąpielowy. Od czasu do czasu zmieniam go i dodaje nowe składniki. Czasem stawiam też na zupełnie inne kąpiele, ale o tym może innym razem... 

Pozdrawiam!

7 komentarzy :

  1. Olejek migdałowy, to moje niedawne odkrycie. Nie wiem czemu, ale nigdy wcześniej nie myślałam o tym, by go użyć do kąpieli w wannie. U mnie wystarczy kilka kropel ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż zapachniało! Muszę wypróbować w końcu te olejki w kąpieli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie brak wanny :( tylko prysznic.

    OdpowiedzUsuń
  4. wow! ja muszę mieć dużo piany! a czasem wlewam kilka kropelek oliwki dla dzieci, to cudownie nawilża moją skórę

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam zapach lawendy w trakcie kąpieli. Niestety nie mam wanny więc ta przyjemność jest drastycznie skrócona ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie używałam tych rzeczy do kąpieli. Ja zawsze tylko standardowo - z płynu do kąpieli robie pianę :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka