wtorek, 29 września 2015

Jak zacząć pić wodę? Kilka przydatnych wskazówek

Picie wody - niby nic wielkiego. W wakacje, czy na treningu nawet nie wiem kiedy wypijam całą butelkę. Ale teraz już prawie październik i coraz zimniej. Pić się chce coraz mniej.
woda

Dlaczego picie wody jest dla mnie ważne?
1. Picie wody przyspiesza metabolizm (dzięki niej może schudnę, albo chociaż nie przytyje).
2. Woda jest ważna dla mojej skóry, włosów i paznokci, czyli pomaga w zachowaniu dobrego wyglądu. 
3. Zawsze namawiam moich uczniów do picia wody, to korzystnie wpływa na pracę ich mózgów. 
4. Woda pomaga wypłukać toksyny z organizmu. 
5. Woda zwalcza uczucie głodu. A i co ważne, czasami jeśli jesteśmy spragnieni to przez przypadek jemy. A powinniśmy pić!
6. Kiedy nie pijemy wody jesteśmy zmęczeni, spada nasza koncentracja, nic nam się nie chce. 

Skoro więc już wiadomo, dlaczego warto pić wodę, to teraz kilka wskazówek, jak wdrożyć plan w życie: 
1. Od samego rana. Najlepiej tuż po przebudzeniu wypijam dużą szklankę wody - np. wtedy gdy robię śniadanie. Przeważnie wypijam swoją miksturę oczyszczającą [klik] lub szklankę letniej wody z cytryną (co oczyszcza organizm i przyspiesza metabolizm). 
2. Do pracy lub szkoły warto zabrać butelkę z wodą, by zawsze mieć ją przy sobie np. w torebce. Ja kupiłam sobie specjalną butelkę na wodę, którą możecie zobaczyć np. tutaj [klik]. Jest to 800 ml i tyle zawsze staram się wypić w pracy.
3. W domu zawsze mam dzbanek z przefiltrowaną wodą w kuchni tak, żeby móc się w każdej chwili napić.
4. Do herbaty ziołowej i zielonej mam olbrzymie kubki (uwielbiam wysokie), ponieważ u mnie działa zasada ile mam nalane tyle wypije.
5. Obecnie w szafce mam około 10 rodzaju ziołowych herbat, więc jest z czego wybierać. O to chodzi!
6. W moim organizerze skreślam sobie ilość kubków jakie danego dnia wypijam (tak na oko), a to daje mi kontrolę i satysfakcje, jak wykonam zadanie :) 
7. Podobno można mieć aplikacje w telefonie, która przypomina o piciu wody. Ale jak dla mnie za dużo techniki byłoby w tej prostej czynności.
8. Kiedy jestem na treningu (tzn. kiedy próbuje nadążyć za Chodakowską, albo przerobić pierwszy tydzień biegania, czyli 7 min w ruchu) zawsze mam ze sobą wodę. Średnio chce mi się pić już po 30 sekundach :) 
9. Kiedy jem warzywa i owoce, to staram się pamiętać, że to właśnie w nich jest najzdrowsza woda - woda strukturalna. 
10. A kiedy nadchodzi jesień i zima to namiętnie gotuje zupy. Jak na razie jedyne dania, które dobrze mi wychodzą. Zupy wliczam do mojego dziennego bilansu wody.

czas na wodę

Mam nadzieje, że ktoś skorzysta z moich rad. 
Na początku nie było łatwo, teraz idzie coraz lepiej :) 

środa, 23 września 2015

Lunch box - zamiennik kanapki z serem

Uwielbiam kanapki z serem i pomidorem. To właściwe moja ulubiona, ta jedyna, najlepsza kanapka. Jednak ambitny plan zakłada porzucenie chleba. Dlatego wieczorami głowię się, jak stworzyć jedzenie dobre i nie zazdrościć ludziom w pracy kanapek z serem......

lunch box
Lunch box - woda, galaretka z bananami i nasionami chia, kalarepa, pomidory z serem i czarnuszką



Zamiast kanapki z serem:
Ser i pomidor bez chleba. Tak! Wszystko przyprawione czarnuszką i himalajską solą. Wrześniowe pomidory ze szklarni są przepyszne, można jeść je same, jak inne owoce. I na te pomidory liczę, że pomogą mi się oszukać i zapomnieć o chlebie z masłem. (Na eliminacje żółtego sera przyjdzie jeszcze czas). 

ser pomidor czarnuszka sól
Ser i pomidor z czarnuszką 

Coś dla osłody:
Galaretka jako względnie zdrowy słodycz. Dodałam do niej banana i nasiona szałwii hiszpańskiej (chia) dzięki temu zyskała na wartości :) Galaretka może być oczywiście zwykła lub agarowa. 

galaretka szałwia hiszpańska
Galaretka z bananem i nasionami chia

Wykonanie całości zajmuje maksymalnie 15 minut (oczywiście galaretka zastyga własnym tempem) i mam nadzieje zastąpi mi ukochaną kanapkę z żółtym serem. 

Lunch boz z kaszą jaglaną i puddingiem chia bananowym [klik]

Pozdrawiam!

wtorek, 15 września 2015

Śniadanie nr 4 - owsianka jagodowa z siemieniem lnianym

Kolejna propozycja na bardzo szybkie i smaczne śniadanie. Można przygotować je wieczorem i rano tylko podgrzać, ja robię tak zawsze, ponieważ uwielbiam "spać jeszcze 5 minut" :) 


owsianka jagody siemię lniane
Owsianka jagodowa z siemieniem lnianym
Składniki:
- woda
- 2 łyżki płatków owsianych
- 1 łyżka dżemu jagodowego lub jagód ze słoika 
- 1 łyżeczka siemienia lnianego niemielonego 

Przygotowanie:
Płatki owsiane gotujemy wg przepisu na wodzie. Po ugotowaniu na wolnym ogniu zostawiamy jeszcze pod przykryciem, niech sobie miękną. Kiedy lekko przestygną dodajemy dżem lub jagody ze słoika (są ze słodzikiem, więc nic nie musimy dosalać) oraz siemię lniane. Całość blendujemy na gładką masę. Zajadamy na śniadanie.

Uwaga! Jeśli nie chcemy jeść owsianki od razu, to nie blendujny siemienia lnianego, ponieważ po rozdrobnieniu w ciągu kilku godzin traci on swoje wartości odżywcze. A jak wiadomo są one bardzo cenne.

Linki do innych śniadaniowych propozycji:


Jaglanka bananowo - kokosowa

Owsianka bananowo-orzechowa z karmelizowaną brzoskwinią
Smacznego!

poniedziałek, 14 września 2015

Pasta kanapkowa - kasza jaglana i suszone pomidory

Przepis bardzo prosty i idealny do chrupkiego pieczywa. Wykonanie zajmuje tylko kilka chwil, a mamy dobrą, zdrową i dietetyczną pastę do chleba. Ja lubię mniej więcej proporcjonalnie: chleb i pasta są u mnie tej samej grubości :) 

pasta kanapkowa suszone pomidory, kasza jaglana, oliwki, kiełki słonecznika
Pasta kanapkowa z kaszy jaglanej i suszonych pomidorów

Składniki:
- szklanka ugotowanej kaszy jaglanej
- kilka suszonych pomidorów 
- czarne oliwki
- kiełki słonecznika
- sól himalajska do smaku

Wykonanie:
Ugotowaną kaszę (powinna być miękka i kleista) wraz z suszonymi pomidorami blendujemy na gładką masę.
Dodajemy soli do smaku i ozdabiamy oliwkami oraz kiełkami słonecznika. 
Podajemy z chrupkim pieczywem.

Smacznego! 

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka