czwartek, 20 sierpnia 2015

Owsiankowo - kaszowe wyzwanie 5 * 4 - owsianka nr 2

Czasem na śniadanie mam ochotę zjeść coś nieprzeciętnie słodkiego, ale na tyle lekkiego, że pozwoli mi z radością wyjść z domu (a nie spowoduje, że zapragnę wrócić do łóżka). Bardzo słodka, pożywna, ale nie zamulająca :) może być owsianka z kilkoma ulepszaczami.

owsianka banan orzechy ziemne arachidowe brzoskwinia miód
Owsianka bananowo-orzechowa z karmelizowaną brzoskwinią 


Owsianka nr 2 

Owsianka bananowo-orzechowa z karmelizowaną brzoskwinią 
Składniki:
- płatki owsiane 
- woda/mleko (ja daje to i to)
- banan
- jedna łyżka orzeszków arachidowych niesolonych, nieprażonych
- dwa suszone daktyle

Na wierzch owsianki dla uzyskania mega słodyczy:
- 1/2 brzoskwini
- 1 łyżeczka miodu

Przygotowanie:
W garnuszku gotujemy płatki owsiane na mleku i wodzie, ilość zależy od naszego apetytu, u mnie jest to ok. 2 - 3 łyżek płatków owsianych. Gdyby ktoś miał wątpliwości jak długo gotować płatki, to producent na pewno zamieścił instrukcje na opakowaniu, ja gotuje do uzyskania bardzo miękkich płatków. Po ugotowani płatków ściągamy garnek z kuchenki, a następnie dodajemy banana, orzechy arachidowe i daktyle, a nastepnie dokładnie blendujemy. 

Na rozgrzaną patelnie wlewamy łyżkę miodu i wrzucamy pokrojoną brzoskwinię w skórce, delikatnie karmelizujemy ok. 2 minut. 

Płatki przelewamy do miseczki i dekorujemy brzoskwiniami. 




Link do owsianko-gryczanki bananowo-kokosowej:


Smacznego! 

2 komentarze :

  1. Owsianka! Zmora z dzieciństwa :) Ale ta z dodatkami wygląda nieźle :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja lubię takie potrawy. Owsianki w takiej wersji jeszcze nie jadłam więc koniecznie spróbuję. Zrezygnuję jedynie z miodu, bo niestety nie przepadam za nim :)

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka